Les eines digitals, una ocasió per a la transformació dels CET

6 de juliol de 2017. La seu de FECETC va acollir ahir, tot just abans de l’assembla general extraordinària, una breu sessió formativa sobre la importància i necessitat de tota empresa de tenir una estratègia digital definida. Va anar a càrrec de Narcís Roma, d’Xtrategics, una agència especialitzada a assessorar petites i mitjanes empreses sobre màrqueting digital.

L’expert va començar explicant que, segons un estudi, un 70 per cent de les empreses són conscients de la necessitat de transformació digital. Però el primer pas per arrencar aquesta transformació ha  de venir de la mà del compromís de la direcció, la qual ha de tenir clar que les coses han de canviar. I un cop assumit el compromís caldrà dedicar-li uns recursos econòmics, de formació, de contractació de personal especialitzat…

Com a pas previ de l’estratègia, va recomanar fer una auditoria per analitzar les oportunitats que té l’empresa en l’àmbit digital i respondre peguntes bàsiques com ara:

  • Quanta gent busca el nostre producte o serveis a Internet?
  • He de tenir una web per vendre?
  • Cóm puc atraure els potencials clients?
  • En quines xarxes he de ser?
  • Cóm puc fidelitzar els clients a través d’Internet?

Sense treballar aquest “ecosistema” el retorn de la inversió que es pugui fer serà probablement molt baix, fer proves sense un pla no té sentit. Narcís Roma va recordar com el nou paradigma digital ha fet que “ara el client ho tingui més fàcil per comprar i el venedor més difícil per vendre” i va proposar començar, en la immersió de l’empresa a Internet, per eines i recursos que faciliten la feina del dia a dia i la col·laboració, com  ara la possibilitat de treballar i compartir materials al núvol o el fet de tenir l’oficina a l’smartphone i que no sigui necessari estar en un espai físic concret 12 hores seguides. Va esmentar alguns exemples de com una xarxa professional com Linkedin ens pot ajudar en la nostra tasca comercial i va fer una crida a aprofitar el potencial de les pàgines web per transmetre els valors de la nostra marca. I afegí: “les xarxes no venen directament però ens poden donar molta informació sobre els clients o potencials clients”. Però cal dedicar-los un cert temps.

En la xerrada, on es va avançar que s’està preparant una sessió de formació per a propietaris i gerents dels centres especials de treball (CET), va parlar també el director-gerent de la federació, Miquel Vidal. Vidal va convidar als CET, que compten amb productes i serveis innovadors, que aprofitin les oportunitats de les tecnologies digitals. D’altra banda, Narcís Roma va parlar de les condicions avantatjoses que la seva agència ofereix als CET associats  que desitgin encarregar una auditoria sobre les seves necessitats i oportunitats

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s